Nieuws: ProVoet vraagt opnieuw wettelijke erkenning beroep medisch pedicure aan (BIG)

1. monique slagter

monique slagter ACTIEF LID

Ontvangen Likes:
    77
    Trophy Punten:
    99
    Wat is nu beter om te hebben een branch diploma of een crebo diploma?

2. monique slagter

monique slagter ACTIEF LID

Ontvangen Likes:
    77
    Trophy Punten:
    99
    Volgens mij maken we ons met zn allen te druk om dit hele item. Dus ik ben eerst eens gaan bellen met tci. Crebo is erkend door onderwijsinspectie met taal, rekenen, engels en burgerschap. Branch is erkend door provoet en voldoet aan alle eisen van het kiwa. Zonder taal, rekekenen, engels en burgerschap. Roc bieden het aan voor doorstroom van 16 en 17 jarige. Als er iets is dat echt van belang is geeft provoet dit aan ons door. Wet Big gaat er naar mijn idee niet komen en staat vlgs mij los van de discussie die hier gaande is.

3. Gerard Timmers

Gerard Timmers LEKKER BEZIG Regiodagen Team

Ontvangen Likes:
    20
    Trophy Punten:
    29
    Ik ben het geheel met Inga eens. Als het alleen gaat om de btw vrijstellings plicht en daarvoor een BIG registratie te halen, kun je het beter achterwege laten. Ook als het is om een marge verbetering ( lees tariefs verhoging) te behalen moeten wij allen volwassener worden en minder uitgaan van de gedachte de klant wil niet meer betalen. Natuurlijk komen wij allen de soms veel te lage tarief tellingen tegen in onze markt waartegen we dagelijks wel eens over in verweer moeten.

Als de 1e stap is BIG registratie tbv van MP is dit een juiste stap om het vak volwassener op de kaart te zetten. Dit onafhankelijk van welk vak er nu bij gegeven zou moeten worden. Belangrijk hierin is de borging van de geleverde kwaliteit en dienst.

Dus ga zo door Provoet en wellicht gaat de erkenning in de toekomst nog eens gebeuren , waardoor de 1e belangrijke stap is gezet.

4. dorien's voetenwerk

dorien's voetenwerk ACTIEF LID

Ontvangen Likes:
    56
    Trophy Punten:
    79
    Dit is een bericht uit juli 2015 en allang achterhaald! De minister heeft maanden geleden al aangegeven dat de big er niet gaat komen voor de pedicures dus vergeet het crebogebeuren, totaal niet nodig!

5. Jose Lauwers

Jose Lauwers Eigenaar

Ontvangen Likes:
    17
    Trophy Punten:
    34
    Ik vind het onzin de Big registratie. Ik wil belasting verlaging . en cursussen waar we wijzer van worden. Pak de hobbyisten eens aan. Die cliënten naar de huisarts sturen voor een likdoorn en die vooroorlogse tarieven hanteren.

6. Natascha

Natascha Moderating Helpdesk Admin Team Discussie Team Regiodagen Team Redactie Team ProVoet Poule

Ontvangen Likes:
    229
    Trophy Punten:
    154
    Let op dit bericht is gepost door provoet in 2015!

7. stans

stans LEKKER BEZIG

Ontvangen Likes:
    10
    Trophy Punten:
    29
    Dat is mooi, eindelijk een erkenning voor een boel pedicures die zich al jaren laten (bij)scholen en hun beroep serieus nemen. Ik hoop dat het lukt en anders toch de volgende keer.

Dntjed31 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina