Nieuws: ProVoet praat met NZa over knelpunten voetzorg diabetes

1. ProVoet

ProVoet .

Ontvangen Likes:
    310
    Trophy Punten:
    135
    ProVoet is uitgenodigd door de NZa om mee te praten over de problemen in de voetzorg voor personen met diabetes. Dit gesprek vindt plaats op donderdag 16 februari. De NZa ontvangt van verschillende partijen meldingen over problemen in het veld en wil kijken hoe dit opgelost kan worden. Hierbij gaat het bijvoorbeeld over verschillen in contractering, problemen tussen podotherapeuten en pedicures en de stijging van de zorgkosten. Naast ProVoet sluiten o.a. de zorgverzekeraars en de NVvP aan. We houden je op de hoogte over de uitkomst van dit overleg.

4. nza-logo.jpg

2. Tineke

Tineke ACTIEF LID Deelnemer Disinall Quiz 2017

Ontvangen Likes:
    41
    Trophy Punten:
    79
    Ben heel benieuwd met wat voor resultaat ze komen.
    Nog meer in krimpen qua vergoeding, of steeds minder behandelingen die vergoed worden.

3. lowenthalpedicure

lowenthalpedicure TOP LID Quiz Team

Ontvangen Likes:
    229
    Trophy Punten:
    129
  4. Gèraldine Tibbe

Gèraldine Tibbe KOMT OP GANG

Ontvangen Likes:
    0
    Trophy Punten:
    17
    Heel goed dat er een overleg komt, er zijn heel veel (knel)punten waarover gesproken moet worden. Ik vraag me alleen af waarom Stipezo en NMMV niet bij dit overleg aanwezig zijn. Zij mogen dan minder leden hebben dan Provoet, maar juist omdat het kleinere organisaties zijn, hebben zij intensief contact met hun leden en weten zij ook heel goed wat er in het veld speelt.

5. dorien's voetenwerk

dorien's voetenwerk ACTIEF LID

Ontvangen Likes:
    51
    Trophy Punten:
    79
    Zolang deze organisaties zich bezighouden met onrust stoken zullen ze nooit serieus genomen worden door dit soort instanties.

Buiten dat is het vreemd om deze vraag aan ProVoet te stellen. Lijkt me dat je dan toch bij de NZA moet zijn???

6. Tineke

Ontvangen Likes:
    41
    Trophy Punten:
    79
    Hopelijk krijgen we alleen positieve berichten.
    Alles op een rij:
    Vergoedingen blijven laag.

Minder behandelingen die vergoed worden
    Hier in Groningen heeft het GHC (is huisartsen coöperatie) half weg januari besloten zorgprofiel 2 en 3 nog 6 behandelingen te vergoeden in plaats van 8.
    Wil je meer dan 6 dan mag je schriftelijk vertellen waarom, dit wordt dan beoordeeld door iemand achter een bureau of er dan 8 behandelingen mogen.
    Maar het moet dan eigenlijk al ulcus zijn, of kans op een ulcus krijgen.

7. lowenthalpedicure

lowenthalpedicure TOP LID Quiz Team

Ontvangen Likes:
    229
    Trophy Punten:
    129
    Waar ik als persoon moeite mee heb is dat de PT zelf haar of zijn screening mag doen.
    Geld krijgt voor een patiënt, waar niet altijd zorg voor geleverd wordt.
    Suc6.

Sent from my iPhone using dePedicure.nl mobile app

8. Pam Heemskerk

Pam Heemskerk TOP LID Regiodagen Team

Ontvangen Likes:
    86
    Trophy Punten:
    100
    "Toch is het vreemd dat medisch pedicures en pedicures met certificaat 'voetverzorging bij diabetes patiënten' niet onder de medische vrijstelling in de btw kunnen vallen. Daar waar hun activiteiten geheel gelijk zijn aan die van wel Wet BIG geregistreerde podotherapeuten leidt het niet kunnen toepassen van de btw-vrijstelling tot een concurrentieverstoring. De medisch pedicure/ pedicure met certificaat 'voetverzorging bij diabetes patiënten' wordt, door deze ongelijke behandeling in de btw, voor dezelfde handelingen duurder ten opzichte van de podotherapeut." Een stukje uit de onderhandelingen tussen ProVoet en de Minister...
    1. Ik vind het tarief dat de podotherapeut mij uitbetaald te laag. (26,00) Over dit bedrag moet ik nog 21% btw afstaan.

Veel succes op de 16de. Ik zal duimen. Gr Pam

lowenthalpedicure vindt dit leuk.
  9. Pam Heemskerk

Ontvangen Likes:
    86
    Trophy Punten:
    100
    2. Ik heb er een nachtje over geslapen en ben ook ontevreden dat mijn podotherapeut mij per kwartaal uitbetaald terwijl dat wettelijk niet mag. Ik heb haar hier over aangesproken maar zij zegt dat dit dan te veel geld gaat kosten aan administratie. Ik vind dat geen argument. Hopelijk kan jullie hier iets aan doen.

10. Pam Heemskerk

Ontvangen Likes:
    86
    Trophy Punten:
    100
    Benieuwd ben ik naar de vergadering van 16 feb. met de NzA.
    Hoe is het gegaan? Wat waren de 5 meest belangrijke punten die je naar huis nam?

11. Igna Breedeveld

Igna Breedeveld Medewerker Vraagbaak Vraagbaak Team ProVoet Poule

Ontvangen Likes:
    610
    Trophy Punten:
    154
    Pam, in de nieuwsbrief die afgelopen vrijdag naar de leden is verstuurd staat een verslag van de bijeenkomst.

Sent from my iPad using dePedicure.nl mobile app

12. Pam Heemskerk

Ontvangen Likes:
    86
    Trophy Punten:
    100
    @Igna Breedeveld
    Ik heb geen nieuwsbrief afgelopen vrijdag ontvangen?? maar ben naar de ProVoet site gegaan waar ik wel het zag. Bedankt voor de tip. Mijn laatste nieuwsbrief was van week 6. Hoe dat komt weet ik niet.

13. Tineke

Ontvangen Likes:
    41
    Trophy Punten:
    79
    Ik heb ook geen nieuwsbrief gehad!

14. Igna Breedeveld

Ontvangen Likes:
    610
    Trophy Punten:
    154
    @Tineke en @Pam Heemskerk ; wacht vandaag even af, als jullie de nieuwsbrief dan nog niet hebben ontvangen neem dan even contact op met kantoor. Misschien is de nieuwsbrief in de spambox terecht gekomen?

15. Liana Tieland

Liana Tieland Moderator vraagbaak Vraagbaak Team ProVoet Poule

Ontvangen Likes:
    506
    Trophy Punten:
    155
    Ook hier, geen nieuwsbrief per mail vrijdag jl. Hij komt hier altijd probleemloos binnen, nooit in de spambox.

ProVoet heeft verslag gedaan over het overleg met de NZa en wel op 21 februari via deze community. Zie: http://forum.provoet.nl/index.php?threads/25439/
    Dit bericht kan bij ieder ProVoet lid bekend zijn, immers op www.Provoet.nl staan de nieuwsitems benoemd waaronder de link naar deze community.

16. Pam Heemskerk

Ontvangen Likes:
    86
    Trophy Punten:
    100
  17. Igna Breedeveld

Ontvangen Likes:
    610
    Trophy Punten:
    154
    Ik heb inmiddels contact gehad met ProVoet; men gaat het uitzoeken. Mogelijk is er iets niet helemaal correct gegaan met de verzending.

18. Pam Heemskerk

Ontvangen Likes:
    86
    Trophy Punten:
    100
    Igna Breedeveld vindt dit leuk.
  19. Tineke

Ontvangen Likes:
    41
    Trophy Punten: