Nieuws: Nederlandse man (onterecht) zeer tevreden over eigen voeten

  1. ProVoet

    ProVoet .

    Berichten:
    364
    Ontvangen Likes:
    309
    Trophy Punten:
    135
    Nederlandse mannen zijn naar eigen zeggen zeer tevreden (cijfer 8 – 10) over hun eigen voeten. Maar de werkelijkheid is anders. Even doorgevraagd lijkt dit zelfbeeld niet helemaal te kloppen met de werkelijkheid want 1 op de 6 mannen zegt soms last te hebben van schimmelnagels, 1 op de 7 heeft zweetvoeten en 1 op de 8 mannen ondervindt veel hinder van ingroeiende teennagels.

    Dat antwoord geven zij in een groot onderzoek van ProVoet, de brancheorganisatie voor de pedicure in ons land, dat in maart van dit jaar is gehouden onder 414 Nederlandse mannen uit alle provincies tussen de 25 en 67 jaar.

    Geen wonder dat de partners de zelfkennis van de Nederlandse man over zijn voeten in twijfel trekken. Sommigen zeggen dat hun man ‘Hobbit-voeten heeft’, of dat de echtgenoot met ‘champignon-tenen’ rondloopt. Waarom verzorgen mannen hun voeten niet beter? Veel mannen vinden dat de pedicure alleen voor vrouwen is. Zij kunnen er niet tegen dat er aan hun voeten wordt ‘gefrummeld’ of vinden het overbodige luxe. ‘Toch is voetverzorging net zo belangrijk als verzorging van je tanden’, zegt Nathalie Klopman communicatieadviseur van ProVoet. ‘Vooral mannen met een staand beroep, sporters en mensen met overgewicht moeten hun voeten extra verzorgen.’

    Nagels knippen, hoe?

    ‘Ik zie mannen die hun voetproblemen zelf proberen te behandelen met een nijptang, een stanleymes, schilmes of zelfs met een slijptol. Echt, ik zie de raarste dingen’, aldus medisch pedicure Ingrid van Deursen uit Etten-Leur. ‘Knip je nagels recht af, niet rond. Zo voorkom je ingroeiende teennagels. Blijf ook niet te lang in dezelfde schoenen lopen. Vooral werkschoenen waarin veel wordt getranspireerd, moeten echt minimaal 24 uur drogen om schimmel en zweetlucht te verdrijven.’

    Hoewel de enquête aangeeft dat er weinig openlijk commentaar wordt gegeven op de Nederlandse mannenvoeten, slechts 1 op de 7 respondenten krijgt soms een negatieve reactie op zijn voeten, blijkt dat extra zorg wel gewenst is. Mannen gaan vaak pas op aanraden van familie of vrienden naar een pedicure. Een derde van de Nederlandse mannen blijft de pedicure daarna regelmatig bezoeken.

    Over ProVoet
    ProVoet is de landelijke brancheorganisatie voor de pedicure en behartigt de belangen van ruim 13.000 (aspirant) leden. ProVoet bevordert de kwaliteit en professionalisering van voetverzorging en het beroep pedicure in Nederland. De pedicures die bij ProVoet zijn aangesloten, staan voor kwaliteit en hygiëne. Deze pedicures zijn te herkennen aan het ProVoet-logo. Op 15 mei 2017 begint de week van de pedicure met het thema Echte Mannenvoeten.

    Veenendaal, 15 mei 2017

    Meer informatie over het onderzoek van maart 2017 of beeldmateriaal kun je opvragen bij ProVoet, Nathalie Klopman, Communicatieadviseur, Kerkewijk 69 - 3901 EC Veenendaal

    T 0318-515527
    E communicatie@provoet.nl
    W www.provoet.nl

    www.echtemannenvoeten.nl
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2017
  2. marian hendriks

    marian hendriks KOMT OP GANG

    Berichten:
    2
    Ontvangen Likes:
    0
    Trophy Punten:
    17
    Tja wat ik dus niet snap : campagne gaat over mannen voeten en de tv reclame over de sporter. Ehhh voel me zeer ontevreden tv reclames van jaren oud. Betalen we niet genoeg of zijn de ideeën op. Volgend jaar nieuw campagne en een oude tv reclame van mannen voeten?

    Sent from my SM-G925F using dePedicure.nl mobile app
     
  3. Nathalie

    Nathalie LEKKER BEZIG

    Berichten:
    10
    Ontvangen Likes:
    7
    Trophy Punten:
    29
    Beste Marian,
    Omdat iedereen met voeten onze doelgroep is. Proberen we via zoveel mogelijk manieren onze doelgroepen te bereiken. Via de campagne dit jaar de mannen (ieder jaar lanceren wij een nieuwe campagne, vorig jaar wellness en daarvoor kinderen) en via TV nu op dit moment de sporter. Omdat het maken van een TV reclame toch het een en ander kost kunnen we niet ieder jaar een nieuwe reclame maken. De huidige spot is vorig jaar gelanceerd. Maar op dit moment zijn wij druk bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe spot.
     
  4. Onthew

    Onthew NIEUW LID

    Berichten:
    1
    Ontvangen Likes:
    0
    Trophy Punten:
    2
    414 mannen tussen 25-67 jaar is natuurlijk wel heel erg weinig voor een betrouwbaar onderzoek
     

Deel Deze Pagina